Alla företag vinner på att ha en stark servicepolicy. Det här med att kunden alltid har rätt har sin rot någonstans och även om det kanske inte gäller i hundra procent av fallen så ärd et nog den grundinställningen man bör ha när man vill bedriva en vinstdrivande verksamhet. Jag är mycket ute och rör mig på företagsmarknaden och genomgående ser man hur de som arbetar aktivt med sin servicepolicy har mycket nöjdare kunder. Det är en relativt enkel och billig grej för att stärka sitt varumärke och egentligen är det märkligt att inte alla företag där ute har stenkoll på det.
Jag kom i kontakt med ett företag nyligen, vars service verkligen var precis så bra som man vill att den ska vara - tillmötesgående, men inte påtryckande; vänlig, men professionell. Jag hade köpt en dragkrok åt min far från bilenochjag.se och eftersom det fanns en del oklarheter i vilken dragkrok han faktiskt ville ha så behövde vi kontakta Bilen & Jag några gånger fram och tillbaka. Vi fick alltid snabbt svar och vänlig, tålmodig hjälp. När dragkroken sedan kom var det rätt sort (vem hade vågat tro det?) och med den följde tydliga instruktioner så att till och med jag kunde montera den på pappas bil helt själv.
Jag gillar ju att lyfta bra företag som sticker ut och denna gång handlar det alltså om riktigt föredömlig service. Jag skulle rekommendera Bilen & Jag till alla som behöver köpa bildelar och -accessoarer.